Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

kasst av mig

Kategori: blogg

ja jag vet att det är riktigt kasst av mig att jag inte bloggat sedan i fredags och att jag inte uppdaterat om min lilla middag jag hade. men nu är jag på gång så , lets go!

fredagen skulle jag slutat tidigare och tillsammans med adam kört till nova för att inhandla en klänning inför lördagen. men tyvärr jobbade jag som vanligt och ensam fick jag köra till nova. inhandlade en klänning i alla fall, men den användes inte på lördagen. jo en liten stund av elise :) hade tänkt ha den på lördag då jag har släktkalas. annars blev det en runda på tycho och baggens på fredagen. mysig liten utgång som slutade med att jag väntade på att adam skulle snabba sig från helsingborg. och hem kom han , då blev jag glad.

upp tidigt på lördagen för att fixa med allt. jag gick en sväng på citygross och inhandlade de sista varorna för maten. hem och fixade förrätten. efter det körde jag och adam till ikea för då behövde jag lite glas till desserten. blev även lite servetter och så, hem och fixade desserten som blev hel god. städade , snyggade till mig och påbörjade varmrätten. allt blev lite stressigt och lite stökigt. men jag lyckades , Jag fixade en trerätterns middag till mina vänner.

menyn för kvällen:
vodka lime fick såklart alla direkt när de kom. det ska börjas i tid ju
sen blev det en toast med kräftskagen. mumsums
varmrött blev det öltorsk. en fiskgryta med torsk (fiskad utanför hven) , öl, vin, saffran , massor med kryddor och lite tomat och lök , detta blandar man sen tillsammans med riset. verklige gott. i love it
efterätt  , ja då gjorde jag en rosa chokladmousse (stavas det så? ) med hackad mjölkchoklad.
ja maten blev riktigt god och jag är lite impad över mig.

efter maten så blev det snuskiga lekar med världens bästa isbjörn , vi sjöng och vi vandrade kastrullen mellan oss alla. det blev ingen vas denna gången ... haha sen en sväng på tycho , baggens och såklart tages.
tack för en underbar kväll tjejer , ni är verkligen bäst !

söndagen var jag slö. kollade lite innebandy en träffade jag på adam. sen eftersom jag varit så snäll mot adam på sistonade så gav han mig födelsedagspresenterna i förskott. tack för det :)

imorgon fyller jag 22  :) det firar jag med att springa 3 km sen träna innebandy , wieeeee :)

detta har jag i alla fall fått i present innan min födelsedag :)

* presentkort på maderma så jag kan fixa naglarna (fick av min bästa vän sara)
* presentkort make up store där jag får en sminkning och sedan produkter för detta värdet (alla bästa girlsen)
* ett fint armband fick jag av antonia
*  underbar tröja från american vintage och en sjal till den fick jag av bästa li.
* och av adam fick jag parfyrm escada sunset heat , hankypanky trosor, body scrub från body shop med     jordgubbsdoft , läppglans från bodyshop med jordgubbssmak. tack adam , du träffade rätt med alla presenter ;)

tack alla för de fina presenterna. dom var kanon. mer en helnöjd. imorgon blir det mer presenter och det gillar jag.

idag blir den städning sen hem till klara för att umgås med bästa tjejerna.

ha en bra dag.  

ciao !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: