Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

spelarrådet falcons damer 07-08

Kategori: blogg

äntligen fredag och det är ju så himla härligt om jag ska få säga min mening. jag älskar fredagar för dom är så bra. fredagar är första dagen på helgen och det är sista dagen på arbetarveckan. idag ska jag ut och äta med mina kära vänner. vi ska ner på seVen för dom stänger ju nu till helgen sen blir det en sväng ner på stan . tror jag ska ta bilen så då blir det no alkohol för min del. ganska skönt då jag ska upp tidigt imorgon.
imorgon ska jag till malmö tillsammans med adam , han ska shoppa och jag ska bara följa med för moraliskt stöd. på kvällen vet jag inte än vad som sker , men jag vet att mina vänner är partysugna. speciellt klara och sara , dom två säger aldrig nej till en drink eller två ;) haha men denna helgen längtar jag nog mest till söndag för då ska jag på bio med världens bästa cornelia. cornelia är min söta kusin som jag tycker om så mycket. eller jag tycker om alla mina kusiner väldigt mycket. tulle, malin, gabby , elizabeth, johanna, linus, lucas, emelie och cornelia  ! det är bästa kusinerna. en för alla , alla för en ! filmen jag och kotte kung ska se är shrek 3 . blir kanon kul :)

igår var det innebandy träning , inte alls kul. men det blir bättre nästa vecka ska ni se. vi hade i alla fall röstning till spelarrådet och vi som ska styra i landskrona falcons damlag under säsong 07-08 är Gabriella Olsson , Maria Andersson och Johanna Qvist (vet inte hur Johanna stavar Qvist / Kvist) ? . Okej vi kanske inte ska styra laget , men vi ska ställa upp för laget. Vår första uppgift är att fixa en LAGFEST ! riktigt grym ska den bli , så var redo om sådär 3-4 veckor så ska det bli en kalasbra fest med FFF. Vi hade även tänkt styra upp en fest tillsammans med herrlaget , tror damernas spelarråd och herrernas spelarråd får ha ett lite möte om detta. så greken, dahla eller rickard var redo att någon från damlaget kommer att kontakta er. denna festen ska i alla fall inte sluta som lagfesten vi hade tillsammans med herrerna för 3 år sedan. håll i hatten då var det klackerna i taket eller i alla fall på bordet.

på lunchen ska jag och några från jobbet luncha på baggens , ser framemot detta då jag är giga hungrig. sen i eftermiddag bjuder balzar på fika då det är hans diskvecka plus att imorgon fyller han 22 år. GRATTIS BALLE BANDIT , du är min favvo bandit . sen ska vi såklart kolla Johan Wissman. heja johan ! inatt tog sig min favorit kajsa bergqvist vidare från kvalet tillsammans med en annan tjej emma green till höjdhoppsfinalen. hoppas verkligen att kajsa har rätta formen till finalen. kajsa är bäst enligt mig. en annan jag gillar är Tyson Gay , han är sprintkungen. 2 vm-guld 100 och 200 m. i dagens 400 meteres final är det bara två vita med detta är då svensken johan wissman och en amerikan. den vita amerikanen är även toppad som favorit. annars är det inte vanligt med vita inom sprintgrenarna detta beror på att fysiska tester visat att afroamerikaner har snabbare muskelfibrer än vita.  ja så var man födds spelar lite roll inom de olika grenarna. På 3 000 meter hinder dominerar Kenya fullständigt, medan Etiopien dominerar 5 000 och 10 000 meter slätt. I sprint grenarna är det ofta svarta amerikaner som dominerar eller västindier med ursprung i Västafrika. Så bara att Johan Wissman tagit sig till final är enormt stort ! Ja så är det. Nu gäller lunch ! So long my fans!



image61

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Tack så mkt Gabby :) hoppas att du också haft en bra måndag..! Ja snart är det äntligen dax för Dh igen och våra mysiga kvällar! PUSS

    2007-09-03 | 17:05:16
    Bloggadress: http://sofiecaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här: