Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

därför

Kategori: blogg

jag vill vara 4 år för då fick man nog busa runder ganska mycket, gå på dagis softa tider och bara ha kul.
jag vill vara 7 år för då började man skola och tillsammans med elise var det vi som bestämde i vår klass
jag vill vara 11 år för då började kungarna (jag och elise) umgås med folk i andra klasser (typ tjejerna i 5e) och man började hänga runder med grabbsen. populära var vi också , då stod killarna på kö ;) haha
jag vill vara 12 år för då träffade jag sara och blev bästa vän med henne. jag började i bästa klassen tillsammans med mina underbara vänner. sara, elise, fredrika, klara, sofie, frida ! och såklart många andra !
jag vill vara 14 år för då började man prova alkoholen och allt var kanon bra. man gick i bästa klassen och det fanns inte en enda helg man hade tråkigt. ja första fyllan är alltid najs ;) haha
jag vill vara 16 år för då började man gymnasiet och allt kändes lite mer vuxet än innan. man fick lite större umgänge och mer frihet
jag vill vara 18 år för det var kanon kul. man hängde på q hela nätterna och det var inte en lugnstund. det var helsingborg varje natt och det avslutades alltid med en kebab. gud vad q tiden var rolig !
jag vill vara 19 år för då tar man studenten. allt med studenten är underbart ! balen , studentfesterna , studentveckan och såklart studentdagen ! trodde aldrig man kunde känns så som man gjorde den dagen. den lyckan man kände då kommer få gånger i livet tror jag. (förhoppningsvis vid mitt bröllop och när jag skaffar barn)

andra åldrar jag ser framemot då
vid 32 tror jag man har det bra. förhoppningsvis jobbar jag med något jag verkligen trivs med. jag nog två barn (vill ha tre men två av dom helst innan 32) jag bor i mitt älsklingshus och kör en snyggbil.
innan 40 då har jag nog skaffat alla mina kids och dom nog alla i skolan då. jag är lycklig med min man och vi lever ett underbart svensson liv . vi åker på semester och sånt vanligt.
jag vill vara 60 för då har nog alla mina barn flyttat ut , ja dom måste vara ute då. då njuter jag och mannen av att vara ensamma. vi är nykära på nytt ;)
jag vill vara 65 för då är det bye bye work och hej hej världen !

sen vill jag fortsätta leva ett lyckligt liv och ha en god hälsa och av kvar mina underbara vänner !
men som sagt allt kan förändras kanske blir jag något som jag inte alls kan tänka mig nu.

nu ska jag läsa mitt sms som precis kom.

ha en bra dag !

ciao ;)

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Alla dina vänner kommer du ju lätt ha kvar! Tänk när vi våra kids har flyttar hemifrån, då kommer det bli fett.. och tänk när vi är 32 och vå är ute och går med våra fina barnvagnar! haha vi hörs gumman, puss! och du fan va grym du är på att blogga!

    2007-07-31 | 17:06:27
    Bloggadress: http://sofiecaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här: