Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

hata yatzy.

Kategori: blogg

vi spelade YATZY igår och jag hade typ 310 poäng. fattar ni hur mycket poäng det är . det är en jävligt bra runda vill jag lova. jag fick yatzy 3 gånger på en runda, HALLÅ ! jag sa på skämt till "yatzy folket" - jaha denna kvällen lär inte sluta hos adam. ja ni vet tur i spel och otur i kärlek. det värsta är att det blev så. jag vet att folk tycker att jag bråkar och tjabbar (hur stavas det?) för småsaker. men jag kan ibland inte låta bli , det är precis som en drog att jag måste berätta vad jag stör mig på. men nä nu ska det bli andra bullar , jag ska sluta med mitt jävla surande och göra något åt det. men ibland vore det i heller fel med lite uppskattning.

jag vill ha det ska fungera , så från och med nu ska jag verkligen försöka och jag ska FÖRSÖKA att inte bli irriterad över småsaker.

annars var det trevligt med yatzy , startfältet såg ut såhär:

W - Widdi som heter Fredrika. vår egen lilla spanjorlover som aldrig tidigare spelat yatzy. vilket jag inte visste , så efter första kastet dumförklarade jag henne. förlåt , du kom inte sist i alla fall. roligaste med widdian denna kvällen var när hennes loverboy från spanien ringa. hon lät både som en katt och häst , blev grymt impad över hur duktig hon är på att prata spanska.

G -Gabriella yes jag var nr två ut och det började bra. ja med fyra treor så det kändes som bonusen var i hamn redan då. ja sen rullade på och jag fick yatzy efter yatzy. dessvärre blev jag anklagade för fusk då jag inte gav ifrån mig ett glädjevrål vid min första yatzy. men nä inget fusk av mig inte. jag vann i alla fall.

JI - Jimmy som är pojkvän till JE som är syster till K. denna stockholmsgrabb ska få vara med om landskrona karnevalen för andra året i år. förra året blev ahn frälst i snygga jeans från mitt jobb. mycket trevlig grabb trots med ett riktnr som 08. han gör att hoppet inte helt är ute för dom där storstadsborna.

JE - Jenny som då är syster til K. Jenny är tjejen som lämnade färgstarka Landskrona för storstadshetsen i stockholm. men hon kommer hem då och då. speciellt under karnevalen , hallå vad är en sommar utan landskrona karnevalen ! alltid lika trevlig men dessvärre ingen höjdare på yatzy. sorry ;)

K - Klara som var min värsta motståndare denna kväll , dessvärre inte lika grym som mig. men med en yatzy hade hon nog slagit mig. men det är inte konstigt att hon är grym på yatzy , hon hänger på tycho och spelar yatzy dygnet runt. precis som alla andra i vårat gäng. i like yatzy klara.

S - Sara var nog svårt att lista ut. klart att yatzykungen sara är med , men nä denna kvällen hade vinnaren i henne hoppat i säng för längesedan. sara var riktigt dålig , fy fan vad avis jag är på henne. får hon inte en het karneval är något fel ;) sara samlade ihop hela 104 poäng. ja men över hundra ska man inte klaga. bra jobbat tjejen , jag tror din helg blir fullspäckad med hotties.

Efter yatzy rundan begav vi oss till videomix , där widdian skulle ha lite godis. sen lämnade jag och sara av widdi på mellangatan. sen hämtade vi upp lucas, emil och jonathan. vi åkte till mc donalds där alla fick ett coca cola glas förutom jag och jonte. detta eftersom vi inte krängde som de andra tokarna. efter det körde vi en runda. alla samtal slutade med sex . det var kul att höra grabbarna där bak om sex , bröst och supandet. hahaha

Sen lämnade jag av alla och väntade på adam. men när adam väl var hemma var jag sur och grinig men ändå var jag tvungen att prata med honom i stället för att lyssna på den smarta som i stället tyckte vi skulle höras idag då jag redan var trött och irriterad innan samtalet hade börjat. när jag är trött så säger jag massor av onödiga saker. förlåt för att det blir så ibland , jag tycker inte heller det är roligt. men som min kära vän Timbuktu säger
det löser sig . det gör det alltid !


imorgon karneval i landskrona , bättre  väder då tack  !

gabriella ♥

Kommentarer

  • l-o säger:

    Ja får inte jag till det är det verkligen något som är fel ;-) Gabby vad har vi sagt om dessa eviga nattsamatal? Det blir i stort sett adrig bra av det är det inte att du är grinig då är du det dagen efter för att du är trött...Skärpning! haha.

    2007-07-11 | 11:32:00
    Bloggadress: http://saralo4.blogg.se

Kommentera inlägget här: