Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

dåligt av mig.

Kategori: blogg

ja jag har varit riktigt dålig på att blogga , jag som skulle bli duktig på det. men jag vet att sofie och klara inte heller varit så speciellt bloggaktiga av sig . men idag bloggar jag i alla fall och det är ju aldrig fel. tyvärr blir det inget hven inlägg idag , då jag fortfarande inte frågat klara, sofie och sara om bilderna. men det kommer ska ni se.
hur har annars min helg varit ?

i torsdags jobbade jag som sagt bara till klockan elva vilket var otroligt skönt. jag åkte till maddes där jag fikade tillsammans med världens bästa vän , sara . efter det åkte jag till fröken blom (bloom?) där elise mitt hjärtegull jobbar. vi öppnade en låda från asos.com och jag tror båda var nöjda med vad som fanns i paketet. klänningar och så. mitt bland blommorna ringde mobilen. det var lucas som var hemma hos adam. jag körde till systemet sen hämtade jag upp lucas och adam. då var dom så snälla att dom tog ut chivas på en promenad medans jag bytade kläder. efter det åkte vi ner på stranden, dom drack öl och jag bara hade mys. blev lite bad också . efter att ha kört hem en något stressad adam så åkte jag till hälsohuset för att bättra på en fejkbränna. sen bar det hem till duschen sen till stan med bigsis för att kolla in klänningar. sen att folk trodde att jag stalkade någon på tycho är en annan femma vill jag lova. träffade även på sara i stan som hängde med till casa olsson där vi åt lax och andra godsaker. vid sju tiden var vi på plantan för att spana in match/tränings-kläder till nästa säsong. dom var sååå snygga.  efter det blev det tycho igen med girlsen , mys mys vill jag lova. kvällen slutade bra i alla fall :)

fredagen var studentdagen , inte min då alltså. för idag är det 3 år sedan jag tog studenten. vi tar studenten idag , vi har vad ni vill ha , se men inte ta vi vet att vi är bra. min kära kusin johanna tog studenten , grattis och lycka till din lilla lirare :) jag var på jobb under förmiddagen för att sitta i ett möte och kolla lite saker. fick även tårta av jessica som fyllde 22 , tackar och grattis. sen åkte jag till väla med tuller och lucas. dom shoppade kläder och så. blev en snabb runda sen hade man bråttom hem. duschade snabbt och gjorde mig snygg. vid halv fem tiden ner i stan och kolla studenterna på trappan. sen kollade vi bilarna , roligast var killen i skottkäran (hur stavas det..haha). efter det bar det av mot fanny sen emmie och till slut kusin johanna. som jag cyklade runder, men härligt var det . här ska det cyklas mera :) mot nattens gång bar det av mot tycho sen studenttältet. jag och sara var nog lite to old för tältet men vad gör det när man skulle spana in en som var där. adam fyllde 18 , natten mellan fredagen/lördagen så det firade han nog, grattis grattis :) klockan två hade jag dejt utanför tältet men den varade bara i typ 3 min men det fortsattes sedan vid tre :)

lördagen var det sola vid seglaren , brännboll/fest på citadellt annars bara hem då jag hade ont i huvudet och ögonen kliade som bara den. denna kvällen kunde dock slutat bättre. nu slutade den som den gjorde och inte mycket kan jag göra åt det. jag tycker det känns jobbigt men det är nog bäst så. jag hoppas att det blir bra , men ibland behöver man bara tid för tänka. jag bryr mig i alla fall väldigt mycket om dig !

söndagen var också lite skit , ont i huvudet och andra bakterier hade jag i kroppen. försökte vara på stranden men det var ingen höjdare. mot kvällen kändes det bättre och då bar det av mot tycho där vi spelade yatzy och hade mys. jag åt mig en toast skagen och det är såååååå gott. drack vatten som är det viktigaste att dricka under detta värmen. ja för det är varmt ute , otroligt varmt vill jag lova. hade gärna haft sommarlov och bara legat på stranden. men nu är jag på jobb och då ska det jobbas.

sen ikväll ut och äta med jobbet. mycket trevligt vill jag hoppas :)

puss&kram
gabriella ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: