Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

who am I ?

Kategori: blogg

hejsan ,
mitt namn är gabriella olsson jag är född den 16 augusti i helsingborg. under hela mitt liv har jag bott i landskrona , staden vid havet. jag har bott lite här och var i stan men mina favoritgator är skeppare toftinsväg eller kungsgatan. min underbara familj består av mamma agnetha , pappa thomas , lillasyster tulle och storasyster malin. jag har en söt hund vid namn chivas och en cool katt som heter moffakisen. jag hade tidigare en go hund vid namn ruff, ruff var väldigt älskvärd. under mina barn år var jag och mina systrar svaga för kaniner , som mest hade nog min storasyster typ 21 st. ja det var noffie , naffe och en hel del till.

jag började på dagis vid 3 års ålder på jörgensgården, där stannade jag bara ett år sen flyttade familjen till öresundsparken. där träffade jag min kära vän elise, vi blev vänner i nöd. vid sju års ålder begav jag mig till västervångskolan för att bli smartare vilket jag tyckte va riktigt trevligt. jag och elise var poppis tjejerna i plugget och kunde nästan få vilka killar vi ville ha , men tyvärr ändrades den dagen då jag fyllde 11 , ja mensen kom jag blev allmänt sur och grinig. nä så farligt var det inte, men killarna blev mer kräsna hela plötsligt, jävla skit. sommarlovet mellan 5 och 6 (sommarlovet mellan mellan-och högstadiet) träffade jag sara . vi blev vänner kvickt och pang boom bang var vi bästa vänner och det är vi fortfarande. på högstadiet gick jag med ett underbart gäng tjejer. gabriella (jag då) , sara, klara, sofie, elise, widdi, lottie, frida och elina var typ trevligaste på skolan. många av dessa tjejerna är fortfarande några av mina bästa vänner och det trivs jag bra med. under högstadiet var det lugnt på killfronten , hade några veckoförhållande med simon, emil och bulent . nä någon annan var det inte. hade ju en och annan obesvarad kärlek. nämner inga namn !

sen var det dags för gymnasiet , jag valde samhäll på gullstrand och det ångrar jag inte. jag hamnade i en klass där jag inte riktigt kände mig hemma. jag tillbringade många timmar med niclas och co. dom förstod mig men niclas gjorde även att jag misslyckades med matten. skaffade mig även en boyfriend på gullstrand. jag gick i ettan och han i trean, vi var tillsammans under hela min gymnasietid , ca 2 år och 6 månader.  men efter skolan tog slut tog även förhållandet slut. jag var elak men jag ångrar aldrig mitt beslut. han var helt enkelt ett perfekt första förhållande och det står jag fast vid. under gymnasiet händer annars mycket, det var mycket fyllor, många sena nätter i helsingborg , ja q was the place. jag saknar mina party nätter på q, jag saknar till och med nattbussen hem. i vilket fall jag tog studenten och hade väldigt roligt. sommaren efter studenten var helt galen det var mycket måndagskvällar på svea helt enkelt. träffade en tok efter en annan. jag jobbade inne på hven på turistgården och det var riktigt kul. många härliga arbetskamrater och trevligt mat.

i augusti så fick jag mitt nuvarande jobb , ja jag jobbar med kläder och mode. mycket kläder ! jag jobbar som säljassistent och vi köper in kläder från italien och usa som vi sedan säljer vidare till butiker runt om i skandinavien. som på de flesta arbetsplatser är det mkt upp och ner men en sak är säker, personalrabatten och kläderna är underbara. en dag kommer jag vilja plugga vidare men inte än. under dessa åren på jobb har jag inte haft något riktigt förhållande. utan dejtat lite och gjort lite mer än dejtat och oftast har det aldrig blivit seriöst pga att jag och andra folk varit veliga. men i augusti var det slut på velandet och då blev jag tillsammans med  adam. yes lammköttet som i mina ögon inte är ett lammkött längr. adam har vuxit och i mina ögon är han den bästa för mig. ja just nu är det kanon bra mellan oss och jag är riktigt glad.

mina veckor nu förtiden är det mycket jobb, innebandy , adam och såklart kvällar med mina vänner. mina vänner är dom bästa som finns och jag skulle aldrig vilja byta bort dom. sara, elise, widdi, li, lina, frida, klara, sofie, vicke är mina solstrålar. ni lyser upp mina mörka dagar. måste även nämna farmor och mormor som är superbäst, mina kusiner som jag är världens bästa kusiner. linus, lucas, cornelia, emelie, elizabeth och johanna . en för alla , fall för en ! sen saknar jag farfar och mormor mycket , men jag vet att dom tittar ner och är stolta över oss alla.

nu har jag berättat lite om mig själv, ja en jäva egoist är vad jag är. ego gabby är mitt namn.

ikväll är det träning sen blir det nog en film . match till helgen , då jävlar.

ha en trevlig och blöt torsdag !

tjingeling!

image138
inte allt för smickrande bild, men det bjuder jag på ;) PUSS!

Kommentarer

  • FashionWay säger:

    Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

    2007-11-08 | 17:50:52
    Bloggadress: http://www.FashionWay.se

Kommentera inlägget här: