Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

widdian , min vän.

Kategori: blogg

jag har en vän som heter Fredrika men kallas för Widdi. Jag burkar säger Widdian ibland pga en gång då jag skrev fel på msn. Men det kvittar vad jag än kallar än för trots hennes konstiga smeknamn är hon en väldigt nära vän. Vi hookade upp i elvaårs åldern då jag började i hennes innebandylag.  Jag gick i 5f på västervång tillsammans med Elise och Sofie men i 5e gick några av våra fiender Widdi, Klara, Elina, Angelica och Madde var bara några av dom. Men när jag böjade spela innebandy i LSK så förändrades allt , ja jag blev vän med tjejerna i 5e. Jag var alltid väldigt avis på den där Widdi för hon hade en cool baseballtröja och sen var hon ihop med snyggaste killen på skolan, Kristoffer Hultman. Men trots detta blev vi väldigt goda vänner och i sexan började vi i samma klass, 6c.
En sommar åkte vi till falsterbo , på den där hästsaken. Vi var på campingen och där var några grabbar som var lite äldre än oss. Dom frågade om vår ålder och lite skakigt sa vi 15 , men vi var ju bara 13 , detta tyckte vi var riktigt roligt. Sen en fredag var vi i Helsingborg för att shoppa inför kvällens partaj på folkan , det var den bästa ligan . Yes Gabbsan , Widdi,Elise och L-O . När bussen precis kör ut från knutpunkten ställer sig Elise upp och skriker STANNA BUSSEN ! då får Elise och Widdi hoppa av för Elise hade glömt alla sina shopping påsar på Knutpunkten. Jag och Sara fortsatte mot Landskrona med mina öma rumpa. Anledningen till min öma rumpa var för att tidigare på dagen hade min kära klasskompis Ibbe hållt en penna på min stol när jag satte mig ner. Så när jag satte mig så stack pennan till i ballen och jag fick ett hål på ballen. Kan även meddela att min hund försökte hångla med Widdi en gång , hahaha Hon vaknade med att Ruff kom och slickade henne på munnen mitt i natten. Ett annat av våra helgnöjen var att ringa Nightfly , vilket var världens cooolaste radio program. Under en liten period var Elise och Widdi gangstrarna i Skolan , ja dom kom lite små berusade till skolan och allt. ajjaj tjejern. Roligaste festen var när Widdi fyllde 20 och smittade oss alla med Syfillis ;) En galen och rolig kväll var det. Okej denna bloggen skulle inte handla om såna tokiga minnen. Den skulle handla om att Widdi är ute på frifot. I våras var Widdi i spanien och pluggade spanska, hon kom hem och var galet kär. I augusti åkte hon till Cypern för livet som reseledare och igår kom hon hem men imorgon åker hon till Egypten som reseledare. Och inte hinner vi träffas. Men trots att vi inte umgås med varandra och pratar varje dag så vet jag att hon alltid finns där och att jag är där för henne. Så Fredrika nästa gång du är i Sverige måste du ha lite tid för mig , uppfattat ? Men nu när både du & Klara är i Egypten och dansar runder bland araber är jag i alla fall lite lugn. För jag vet att ni har varandra. Klara och Widdi jag hoppas ni vet att vi här hemma alltid finns här och inget lär vara annorlunda när ni kommer hem.

Jag och Widdi gillade en tjej jätte mycket i Top Models ett år och hon vann. Det var Naima , så Widdi är bjuder jag på två bilder. En på Naima och en på två underara men väldigt fulla vänner.  Jag tänker på dig när du är på dina äventyr och du lär alltid vara en speciell vän för mig. i love you , vilket är på svenska då alltså .

image136
Naima , vinnare av Top Models säsong 4 ?


image137
Två av världens bästa vänner som jag aldrig skulle vilja byta bort. LOVE YOU GIRLS !




Kommentarer

  • l-o säger:

    Ge mig högstadiet tillbaka!! Underbar tid det där...Ljuvlig bild förresten =) Galen kväll det med som det väl är för det mesta ;-) Love babe!

    2007-11-08 | 16:08:46
    Bloggadress: http://saralo4.blogg.se

Kommentera inlägget här: