Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

räven raskar över isen

Kategori: allt&inget.

ja jag vet att emilie har råkat träffat på denna räven & igår fick jag se honom.
klockan kan ha varit lite innan tio & jag stod vid fönstret & tittade ut.
helt plötsligt utanför huset såg jag the räv. den gick ner åt sofia albertina
men den tyckte nog det var dött där borta så den vände igen.
den kom tillbaka till korsningen vid kungsgatan 18 och stod där ett tag
sen valde den att traska ner mot stan, gissa om han var sugen på en tycho biff kanske.

sen i morse vaknade jag av att speglen bredvid adams säng  skakade.
men jag trodde att det var kattungen rosa som var i farten.
sen ringde telefonen och det var pappa som kollade läget
för han skulle såklart kolla att döttrarna levde efter jordbävningen.
då fick det upp mig mig, det va inte rosa som var i farten utan bara en liten jordbävning.
vem kan tänka sig att livet i L-a är så jäkla spännande.

just det tillbaka till räven, adam tyckte vi skulle fråga folk om dom sett en räv
adam skulle lossas att räven hette ralf & sa man sitt så satt ralf sig bredvid en.
tyvärr såg jag inte räven ralf mer men jag hoppas jag fick i sig något smaskigt.

ikväll, innebandy? lite trevligt nu innan julen. ja vi får la se.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: