Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

fan va bull, ingen innebandy idag.

Kategori: allt&inget.

nu har helgen passerat och jag är fortfarande glad och lycklig över livet.
efter jobb i fredags bar det av mot gymet där jag blockade mina sista poäng.
fy tusan vad jag är flitig, japp här plockas poäng efter poäng.
efter träningen blev det middag med mamma,  grillad kyckling och sallad.
annars blev det en mysig hemmakväll med städning idol och sex & the city.
var även chaffis och hämtade pappa i helsingborg.

lördagen match mot skånes stödigaste lag, kfum malmö.
trist men sant så vann dom med 5-4 ,
roligast var när en i laget säger i pausen mellan andra och tredje
att hon tycker vi spelar bra, HALLÅ vi ligger UNDER med 5-1

det är mycket annat som är sugit i Landskrona Falcons damlag för tillfället.
tyvärr är det inte det positiva och fina lag det en gång var.
klyftorna har aldrig varit större, men där är många fina människor så hoppet är inte ute.
visst har vi även varit sura mot varandra tidigare också,
men då fanns där alltid en kärlek bakom nästan allt.
vi bråkade då om att vi mer var olika femmor än ett lag.
haha det känns nästan som det bråket på västervång
är sånt vi behöver nu. luften bör rensas ut.
fina minnen har jag haft med FFF.
det året vi spelade i division 3 men gick till dm-final
finalen förlorade vi mot engelholm men på vägen dit
slog vi ut lag som södra dal och lund/burlöv.
vi vann serien och åkte med bussen hem från willands matchen
och alla tog i och tillsammans sjöng  we are the champions.
året efter var vi nykomlingar i tvåan och alla trodde vi skulle åka ur igen,
men gissa vad , vi vann hela fucking skiten. ja seriesegrare och kval väntade.
kvalet till division 1, veddige blev våra motståndare.
första matchen spelade vi hemma och slutade 3-3
påskafton åkte vi upp till veddige för retur mötet.
3-3 efter full tid. var händer? jo chans efter chans och ribba efter stolpe.
jag tror det var tojan som sköt i stolpen och helt plötsligt kontrade dom.
pang boom , veddige upp till divison 1.
det var säsongen efter som allt förändrades, tojan och nina försvann mot högre divisoner.
och andra slutade spela. visst många av andra var kvar, så har det nu varit år efter år.
tack och lov finns där en del som alltid kommer ha en plats i mitt innebandy hjärta
och en del av dom är fortfarande kvar i Landskrona falcons medans andra är på nya äventyr.
vilket fall som helst, det FFF som kvalade till division 1, det är sån anda jag vill känna igen.
gäller inte bara innebandyn utan allt runt omkring. lagfesterna, pizzorna på rohdos. ja allt.
men lagfesten hos sara efter premiären var ett bevis på att den går att hitta tillbaka till.

tack för fina minnen.
& just det när vi var unga och lyckliga och spenderade några innebandy dagar i
kalla filipstad, det var också tider det.


& vidare om vad jag gjorde i helgen. efter matchen blev det hem och snygga till sig
sen begav man sig hem till sara för en dejt med bästa tjejerna.
vi beställde mat och var allmänt trevliga mot varandra. vi spillde lite vin
och kollade på old pics and läste brev från forntiden.
efter det blev det inferno en sväng sen bingen med världens bästa adam.
söndagen var det innebandy och åter innebandy.
kollade första på världens bästa lillasyster när hennes blåa lag vann.
i mitt stora fina innebandy hjärta har jag gjort en liten plats för tulles nya lag.
som sagt blod är tjockare än vatten därför håller jag nu på stanstad i damer div 1.
efter det kollade vi på falcons herrar , dom vann inte och ingen cykel till mig.
kunde lika bra kollat på gossip och oth.
sen film med lillsis och efter det upp till adam och somnade gott.

idag väntas träning på gymmet, jobba jobba jobba.





Kommentarer

  • Bira säger:

    Jag blev givetvis väldigt rörd över att du var där och hejade OCH att du skrivit i din blogg att du har gjort plats för oss! :) Total lycka!! Men det lyser om din frånvaro på träningarna fortfarande! ;)

    2008-10-13 | 15:22:25
    Bloggadress: http://filipanics.blogg.se/

Kommentera inlägget här: