Hold on tight

en blogg som sällan uppdateras. men ibland så sker det.

höstmys

Kategori: allt&inget.

kusin j spelade en höst låt  sin blogg och här kommer en som påminner om en fin höst. denna påminner om hösten då jag gick i sjunde klass. jag spenderade mina lediga dagar tillsammans med tre underbara tjejer sara, elise och widdi. om fredagarna åkte vi ofta till helsingborg och shoppade upp barnbidraget. det hände även att elise glömde sina påsar på knutpunkten vilke ledde till att vi fick stanna bussen och elise fick spring tillbaka till knutan där hennes påsar låg och där ta nästa buss hem. herregud tjejer vilka minnen jag har med er. detta gäller inte bara sara elise och widdi utan såklart klara, sofie, li och frida. men just den där hösten då denna låt kom så var det vi fyra som hängde i hop i ett. alla våra fina kvällar drottningen / tornet. sista sommarnatten som oftast var på citadellet och någon "kändis spelad" . ja drömhus kvällen, kommer nog ihåg det. vi fyra åt middag hos elise sen cyklade vi ner mot stan med rebben i handen. HALLÅ REBENSHOPEN!  nä mina fina vänner ni är så underbara och jag är så glad över att många av mina finaste minnen är tillsammans med er. det var ni som tog hand om mig den där kvällen i åttan då jag fick min första kanonfylla och allt gick som det gick. jag vet att jag grät som bara den just den kvällen, men gud va kul jag hade trots spya på min nya fina jacka från JC. kommer ni ihåg världens bästa skola västervång , då vi var alla lärares skräck men även var det vi som alltid fick dom att le. kommer ni ihåg nightfly, kommer ni ihåg när vi vann bomben. eller sundspärlan, där alla såg ut som pentrabrudar förutom vi för vi var inte alls som dom vi var mer speciella. kommer ni ihåg brev , ja alla dom breven som skrevs under högstadiet. vilken poesi, vilken kärlek ! kommer ni ihåg hur mycket man cyklade? tack för alla fina minnen och tack för att ni fortfarande är kvar. det är med vänner som er som jag vill uppleva dom där sakerna som sätter sig i sitt hjärta och som får en att stråla som solen trots att höstregnet bara öser ner. jag älskar er tjejer och jag uppskattar er. ni är fina människor helt enkelt.




en liten rad till en tjej jag träffade på senare dar.
jag är otroligt glad tessan att du och killen tog ert förnuft till fånga och flyttade tillbaka till landskrona. du har också blivit en av mina närmsta och finaste vänner och det gör mig glad ska du veta. jag hoppas såklart vi får massor av fina minnen tillsammans som vi kan sitta och skratta åt när vi är åttio och lever loppan. du är en fin vän therese och det vill jag att du ska veta.

Kommentarer

  • l-o säger:

    Den tiden var UNDERBAR!! "If i colud turn back the hands of time" Hade gett allt för att komma tillbaka till den tiden om så bara för en vecka...Men då hade Tessan såklart också fått vara med...haha.

    2008-10-02 | 11:11:29
  • Sofie säger:

    Du ska veta att jag hade ett leende på läpparna under hela detta inlägget.. :) Vi har många fina minnen tillsammans, men även jobbiga. Men även de jobbiga minnena kan bli till fina minnen om man bara har varandra och stöttar varandra. Tack för att du finns :) PUSS

    2008-10-02 | 11:57:02
    Bloggadress: http://www.sofie-caroline.blogspot.com

Kommentera inlägget här: